Naszym użytkownikom i pracownikom możemy nadawać poszczególne uprawnienia, oraz role. Dzięki temu nasz personel, wykonujący czynności na różnych stanowiskach może zyskać dostęp do tylko określonych możliwości i funkcjonalności zarówno w aplikacji sprzedażowej, jak i webowej. Role oraz uprawnienia konfigurujemy w aplikacji webowej.
Nadawanie ról
Aby dodać nową rolę w panelu po lewej stronie wybieramy “Ustawienia”, a następnie z listy po lewej “Uprawnienia”.
W nowo otwartym panelu klikamy przycisk “+ Dodaj rolę”, umieszczony w prawym górnym rogu. Domyślnie mamy dodaną rolę kelnera oraz właściciela (Owner).
Wprowadzamy nazwę i zatwierdzamy ją przyciskiem “Zapisz”.
Nową rolę możemy przypisać do naszego pracownika. W tym celu w panelu po lewej stronie wybieramy “Pracownicy”, a następnie z listy po lewej “Pracownicy”. Rolę możemy nadawać, edytując dodanego już pracownika lub podczas wprowadzania nowego.
Nadawanie uprawnień
W panelu po lewej stronie wybieramy “Ustawienia”, następnie z listy po lewej wybieramy “Uprawnienia”. Na widoku uprawnień zobaczymy podział na uprawnienia do aplikacji sprzedażowej oraz do aplikacji webowej.
Pojawi nam się lista czynności, które mogą wykonywać użytkownicy, z podziałem na aplikację do zarządzania (dostępną przez stronę www) oraz aplikację sprzedażową (dostępną na terminalu lub tablecie).
Najpierw dodajemy nową rolę klikając “Dodaj rolę”, wpisujemy nazwę i zapisujemy.
Role możemy dowolnie edytować lub całkowicie usunąć, klikając ikonkę ołówka przy jej nazwie.
Aby dać uprawnienia do wykonywania poszczególnych czynności zaznaczamy odpowiednie pola w kolumnie danej roli.
Na górze możemy wyszukać uprawnienia wpisując słowa kluczowe, jednak na początku zalecamy zapoznanie się ze wszystkimi.