System GoKDS umożliwia kuchni oraz obsłudze restauracji sprawne zarządzanie zamówieniami. Pozwala na ich przeglądanie, zmianę statusów, przesyłanie powiadomień do kelnerów oraz przywoływanie ich do kuchni. Poniżej znajdziesz szczegółowy przewodnik po obsłudze aplikacji GoKDS.
Instrukcje dotyczące konfiguracji znajdziesz w tym artykule: GoKDS - instalacja i konfiguracja.
Zobacz też webinar pokazujący obsługę systemu GoKDS: Jak powinna wyglądać komunikacja na linii kelner - kuchnia/bar.
Lista rachunków i lista dań
W lewym górnym rogu aplikacji znajduje się przycisk z trzema poziomymi kreskami. Klikając go, możesz przełączać się pomiędzy dwoma trybami wyświetlania zamówień.
Lista rachunków
Najczęściej wykorzystywany tryb KDS w lokalach stacjonarnych. Prezentuje zamówienia w formie bonów, co ułatwia kucharzowi śledzenie kompletności.
Lista dań
Tryb dedykowany m.in. dla foodtrucków – zamiast całych rachunków wyświetla pojedyncze pozycje z zamówień.
Widok zamówień
Zamówienia przyjmowane z systemu sprzedażowego są automatycznie wyświetlane w aplikacji GoKDS. Ekran główny aplikacji prezentuje listę aktywnych zamówień wraz z górnym panelem funkcjonalnym.
W górnym panelu znajdziesz:
Liczbę oczekujących zamówień
Filtry i sortowanie
Typy zamówień (na miejscu, na wynos, z dostawą)
Przycisk przywoływania kelnera
Filtr typu zamówienia
Obok licznika zamówień w górnym panelu znajdują się trzy ikonki symbolizujące różne typy zamówień. Klikając w nie, możesz filtrować widoczne zamówienia według ich rodzaju:
Na miejscu
Na wynos
Z dostawą
Przywoływanie kelnera
W tym samym panelu znajdziesz przycisk „Zawołaj kelnera”, który umożliwia wysyłanie powiadomień do pracowników.
Po kliknięciu, wyświetli się lista kelnerów zalogowanych w systemie. Wybierz odpowiednią osobę, by wezwać ją do kuchni. Powiadomienie trafi na urządzenie sprzedażowe, z którego ostatnio korzystał dany kelner. Będzie zawierać informację o potrzebie podejścia do kuchni oraz nazwę terminala KDS, co ułatwia identyfikację.
Filtry i sortowanie
W prawym górnym rogu znajduje się przycisk otwierający zaawansowane filtry i opcje sortowania.
Sekcja „Sortuj według”
czasu dodania rachunku,
czasu realizacji,
czasu dodania pozycji.
Sekcja „Pokaż rachunki”
otwarte – aktywne zamówienia,
zamknięte – już zrealizowane,
wszystkie.
Sekcja „Czas wyświetlania rachunków”
ostatnie 30–120 minut,
wszystkie zamówienia z danego dnia.
Sekcja „Pokaż kierunki”
Pozwala wybrać zamówienia z konkretnych źródeł (np. sala główna, bar, dostawa).
Dodatkowy suwak umożliwia pokazanie zamówień z nieaktywnych kierunków, które będą wyszarzone i nieedytowalne.
Sekcja „Pokaż podsumowanie zamówień”
Jeśli opcja ta jest aktywna w ustawieniach, pojawia się również sekcja:
Status przygotowania w podsumowaniu – wybierz statusy, które pozycje muszą osiągnąć, aby zostały uwzględnione w podsumowaniu.
Sekcja „Kelnerzy”
Filtruj zamówienia według osoby odpowiedzialnej lub wyświetl wszystkie.
Sekcja „Filtr czasu realizacji”
Ustal, ile godzin przed planowanym czasem realizacji zamówienie ma być wyświetlane na KDS.
Podsumowanie zamówień
Jeśli w ustawieniach aktywowano opcję „Pokaż podsumowanie zamówień”, po prawej stronie ekranu pojawi się lista zbiorcza pozycji ze wszystkich aktualnych zamówień. Dzięki temu możesz łatwo monitorować liczbę przygotowywanych dań.
Więcej informacji znajdziesz w tym artykule: GoKDS - podsumowanie zamówień.
Co oznaczają statusy?
Każde zamówienie oraz jego pozycje mogą przyjmować jeden z predefiniowanych statusów. Są one oznaczone kolorami i pozwalają kucharzom i kelnerom na szybkie zorientowanie się w stanie realizacji zamówienia.
Nowy – kolor biały – nowe zamówienie, które dopiero pojawiło się na kuchni.
W przygotowaniu – kolor pomarańczowy – kucharz rozpoczął pracę nad daniem.
Gotowy – kolor zielony – danie gotowe do odbioru lub pakowania.
Spakowany – kolor niebieski – pozycja spakowana (na wynos lub dostawę).
Odebrany – kolor szary – zamówienie zostało już odebrane przez kelnera, kierowcę lub klienta.
W aplikacji webowej można skonfigurować, od którego statusu ma rozpoczynać się każde nowe zamówienie. Dowiedz się więcej w tym artykule: Konfiguracja statusów przygotowań w ustawieniach stanowiska sprzedaży.
Zmiana statusów zamówień
Zmiana statusu odbywa się w prosty i intuicyjny sposób – przez kliknięcie w zamówienie lub jego pozycję.
Zmiana statusu całego zamówienia
Kliknięcie w nagłówek zamówienia zmienia status wszystkich pozycji na następny w sekwencji.
Jeśli w zamówieniu pozycje mają różne statusy, zostaną zaktualizowane te z najstarszym statusem.
Zmiana statusu pojedynczej pozycji
Kliknięcie w konkretną pozycję zmienia tylko jej status.
Cofanie statusu
Aby cofnąć status pozycji, przytrzymaj ją chwilę. Status zmieni się na poprzedni.
Podobnie – przytrzymując nagłówek zamówienia, możesz ręcznie wybrać status całego zamówienia.
Otwieranie zamkniętych zamówień
Jeśli zamknięto zamówienie zbyt wcześnie, nic straconego – można je przywrócić:
Kliknij Filtry na górnym panelu.
W sekcji „Pokaż rachunki” zaznacz „Zamknięte”.
Na liście zamkniętych rachunków kliknij w zamówienie i potwierdź chęć jego ponownego otwarcia. Zamówienie wróci do zamówień otwartych.
Na liście otwartych zamówień kliknij i przytrzymaj wybrane zamówienie.
W wyświetlonym oknie możesz przypisać mu nowy, właściwy status.
Aplikacja GoKDS to wydajne narzędzie do zarządzania zamówieniami w kuchni. Dzięki przejrzystemu interfejsowi, kolorowym statusom i szerokim możliwościom filtrowania umożliwia intuicyjną i sprawną organizację pracy zespołu gastronomicznego.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.