Wszystkie kolekcje
GoPOS 2.0 - artykuły dodatkowe
Prowadzenie i kontrola sprzedaży
Jak prowadzić sprzedaż w GoPOS - opis interfejsu sprzedażowego
Jak prowadzić sprzedaż w GoPOS - opis interfejsu sprzedażowego

Widok otwartych rachunków, widok sprzedaży

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak korzystać z funkcji sprzedażowych GoPOS. Przedstawimy, jak działa lista rachunków, filtry, podgląd sprzedaży i lista pozycji. Wyjaśnimy Ci także, jakie są dostępne opcje nabijania oraz jak działa menu zarządzania rachunkiem.


Widok otwartych rachunków

Gdy otworzysz i zapiszesz rachunek, zostanie on wyświetlony na widoku otwartych rachunków.

Widok otwartych rachunków domyślnie jest włączony. Jeśli jednak nie wyświetla się u Ciebie, możesz go włączyć w aplikacji webowej w następujący sposób: Ustawienia → Informacje → Stanowisko sprzedaży → Pozostałe ustawienia sprzedaży → Możliwość zapisania rachunku.

Panel nawigacji

Nad widokiem otwartych rachunków dostępny jest panel nawigacji, na którym dostępne są opcje:

1. Szybki - opcja pozwala szybko otworzyć nowy rachunek, bez dodawania opisu czy wyboru typu przy jego otwieraniu.

2. Z opisem - opcja pozwala utworzyć rachunek i dodać do niego opis w momencie otwierania.

3. Z typem - opcja pozwala utworzyć rachunek i wybrać jego typ, źródło, klienta, datę i czas realizacji w momencie otwierania. Więcej o rachunkach z typem dowiesz się z tego artykułu.

4. Rachunek - otwarcie nowego rachunku.

W aplikacji webowej możesz zdecydować, jakie opcje otwierania rachunku będą dostępne w panelu nawigacji. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w tym artykule.

Kafelek rachunku

Na każdym z kafelków na widoku otwartych rachunków dostępne są następujące informacje:

5. Numer rachunku - zostaje wyświetlony na czerwono jeśli rachunek jest w chmurze i trzeba go przejąć. Aby go otworzyć, potrzebujesz dostępu do Internetu.

6. Godzina utworzenia rachunku

7. Typ rachunku oznaczony odpowiednią ikoną:

  • Na miejscu - tutaj wyświetlany jest także numer stolika, jeśli został wybrany stolik.

  • Dostawa

  • Odbiór osobisty

8. Pracownik, który utworzył rachunek

9. Źródło rachunku wraz z numerem zewnętrznym

10. Nazwa klienta przypisanego do rachunku i numer telefonu

11. Dane adresowe

12. Komentarz

13. Data i czas realizacji

14. Wartość zamówienia

15. Czas - po lewej stronie wyświetlany jest czas, który minął od ostatniej zmiany statusu. Po prawej natomiast wyświetla się czas od utworzenia rachunku.

Filtry listy rachunków

Po prawej stronie listy rachunków dostępne są filtry:

16. Wyszukaj rachunek - możesz odszukać rachunek, wpisując w tym miejscu informacje takie, jak numer rachunku, numer zewnętrzny, numer telefonu klienta, numer stolika, komentarz

17. Typ rachunku - możesz wybrać, jakiego typu rachunki chcesz wyświetlać na liście: wszystkie, na miejscu, dostawa czy odbiór osobisty.

18. Rachunki lokalne lub zewnętrzne

19. Sortuj wg daty - możesz sortować rachunki po dacie: edycji, otwarcia, realizacji.

20. Kelner - możesz zdecydować, czy na liście są widoczne rachunki otwarte tylko przez zalogowanego kelnera, czy przez wszystkich kelnerów.

21. Punkt sprzedaży - możesz zdecydować, z którego punktu sprzedaży będą pochodzić rachunki widoczne na liście. Możesz także wyświetlić rachunki z wszystkich punktów.

Przekazywanie rachunków

Pod listą filtrów dostępna jest także opcja “Przekaż rachunki”.

22. Możesz zdecydować, czy chcesz przekazać rachunki swoje, czy grupowe.

  • Kliknij na rachunki, które chcesz przekazać.

  • Kliknij niebieski przycisk “Przekaż”.

  • Wybierz pracownika, któremu chcesz przekazać rachunki.


Widok sprzedaży

Po kliknięciu na kafelek danego rachunku otworzysz widok sprzedaży.

Panel nawigacji

W widoku rachunku, na panelu umieszczonym u góry dostępne są następujące funkcje:

1. Wybierz klienta - umożliwia przypisanie transakcji do konkretnego klienta wraz z jego danymi, takimi jak adres czy numer telefonu.

2. Obsługa stolików - możliwość przypisania rachunku do stolika.

3. Przycisk otwarcia szuflady - pozwala na automatyczne otwarcie szuflady.

4. Status przygotowania - wybór statusu przygotowania zamówienia. Dostępne są statusy: nowy, w przygotowaniu, gotowy, spakowany, odebrany, dostarczony.

5. Opcjonalny komentarz

6. Przycisk ręcznego wprowadzania kodu kreskowego - opcja pozwalająca na ręczne wprowadzenie kodu kreskowego.

7. Skanowanie karty - opcja zeskanowania karty lojalnościowej klienta bądź ręcznego wprowadzenia jej numeru.

Karty i kody kreskowe możesz skanować na widoku rachunku także bez przeznaczonych do tego przycisków.

8. Typ rachunku - dodanie informacji o rachunku, takich jak typ rachunku, źródło rachunku, informacje do rachunku, klient, dane zamówienia, data i czas realizacji. Więcej o rachunkach z typem przeczytasz w tym artykule.

9. Drukowanie rachunku wstępnego - możliwość wydrukowania rachunku wstępnego (przed zamknięciem.)

10. Podziel/połącz rachunek - funkcja umożliwiająca rozdzielanie i łączenie rachunków.

11. Kolejność wydawania/Wyślij ponownie do kuchni - możliwość edycji kolejności wydawania i/lub wysłania ponownego zamówienia do kuchni, a także przesłania informacji o tym, aby kuchnia rozpoczęła przygotowywanie w wybranej kolejności.

12. Ustaw cenę - możliwość ustawienia ceny dla zamówienia.

13. Maksymalna cena - możliwość ustawienia maksymalnej ceny dla zamówienia.

14. Ustawienie liczby gości - opcja pozwalająca na zmianę liczby gości.

15. Usuń rachunek

Jeśli chcesz dostosować widok panelu nawigacji, skorzystaj z ustawień aplikacji webowej. Zrobisz to w następujący sposób: Ustawienia → Informacje → Stanowisko sprzedaży → Edycja rachunku.

Lista pozycji

W widoku rachunku na liście znajdują się:

16. Belka - znajduje się nad listą pozycji i zawiera informacje takie jak źródło, numer zewnętrzny, numer i typ rachunku oraz komentarz do rachunku. W belce dostępny jest także przycisk ustawień, który umożliwia dostosowanie preferencji.

17. Pozycje - dla każdej pozycji wyświetlane są: nazwa, ilość oraz czas. Klikając na daną pozycję, można edytować jej szczegóły. Dostępne są zakładki "Ogólne", "Zaawansowane", "Opis", "Zniżki". W zakładce "Zaawansowane" dodasz komentarz, zmienisz ilość, kierunek rozchodu, wybierzesz gości, ustawisz kolejność serwowania oraz zmienisz cenę.

18. Kierowca - jeśli do zamówienia z dostawą przypisano kierowcę, ta informacja także będzie na liście.

19. Konto klienta - jeśli przypisano klienta do rachunku, jego nazwa również będzie widoczna na liście pozycji rachunku. Klikając na ikonę kosza,możesz szybko usunąć przypisanego klienta. Klikając na nazwę klienta, wyświetlisz szczegółowe informacje o kliencie, edytujesz je lub całkowicie usuniesz klienta z rachunku.

20. Zniżki - klikając niebieski przycisk "+Dodaj", możesz przypisać zniżki do rachunku.

21. Wartość rachunku - na liście pozycji widoczna jest także całkowita wartość rachunku, uwzględniająca wszystkie pozycje i zniżki.

22. Zapisz - przycisk "Zapisz" umożliwia zapisanie wprowadzonych danych do rachunku i wysłanie zamówienia na kuchnię.

23. Zapłać - po kliknięciu przycisku "Zapłać" przejdziesz do procesu płatności.

Opcje dodawania pozycji do rachunku

Możesz wygodnie zmieniać widok dodawania pozycji do rachunku. Dostępne są 3 opcje:

24. Widok kafelków z pozycjami menu - wygodny widok pozycji menu w formie kafelków. Pozycje dodasz do rachunku, klikając na poszczególne kafelki.

25. Klawiatura PLU - umożliwia szybką sprzedaż i sprawne wyszukiwanie produktów po kodzie kreskowym/PLU/SKU. Więcej o klawiaturze PLU przeczytasz w tym artykule.

26. Szukaj - możliwość wyszukiwania produktów po nazwie, po SKU oraz po kodzie kreskowym.

Menu swojego lokalu skonfigurujesz w aplikacji webowej. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w tym artykule.

Panel z dodatkowymi ustawieniami

Po prawej stronie widoku listy pozycji dostępny jest także panel z następującymi funkcjami:

27. Wybór poszczególnych stron menu - na panelu umieszczono kafelki pozwalające na wygodne przełączanie kolejnych stron menu. Strony zmienisz także, przytrzymując i przeciągając je.

28. Kolejność - dzięki tej opcji ustawisz kolejność serwowania pozycji. Kliknij na “Kolejność” i wybierz, jako która ma być serwowana pozycja. Następnie dodaj tę pozycję do rachunku.

29. Ilość - dzięki tej opcji ustawisz ilość poszczególnych pozycji. Kliknij na “Ilość” i wybierz odpowiednią liczb. Następnie dodaj do rachunku pozycję, która ma być podana w takiej ilości.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?