Gdy drukarka fiskalna utraci połączenie lub skończy się w niej papier, może nie zwrócić odpowiedzi. W takim przypadku mogą pojawić się niezgodności między raportem POS a raportem fiskalnym. W tym artykule wyjaśnimy Ci, co w takiej sytuacji zrobić.
Komunikat systemu
W przypadku opisanego problemu, system wyświetli komunikat "Rachunek został wysłany do drukarki, lecz aplikacja nie uzyskała odpowiedzi o poprawnym wydruku z powodu przerwania komunikacji lub błędu drukarki". Dostępne będą do wyboru następujące opcje:
Najpierw w wyświetlonym oknie wybierz opcję “Sprawdź, czy rachunek się zafiskalizował.” Umożliwia ona automatyczne sprawdzenie statusu rachunku z drukarki.
System może wyświetlić komunikat, że pojawił się problem np. z połączeniem lub w drukarce brakuje papieru. System wyświetli informację, co dokładnie w tej sytuacji powinieneś zrobić, aby rozwiązać problem - postępuj zgodnie z instrukcjami.
Jeśli system wyświetli komunikat, że nie udało się sprawdzić rachunku, musisz samodzielnie zdecydować, czy rachunek został wydrukowany. Wybierz jedną z opcji:
Paragon został wydrukowany poprawnie - po wybraniu tej opcji rachunek zostanie zamknięty na POS.
Paragon NIE został wydrukowany poprawnie - po wybraniu tej opcji system fiskalizuje rachunek i zamyka go na POS.
Jak samodzielnie sprawdzić, czy rachunek się zafiskalizował?
Paragon będzie zafiskalizowany, jeżeli jest na nim numer unikatowy. Jest to ciąg liczb znajdujący się pod datą i godziną wydruku.
Uprawnienia do ponownego wydruku fiskalnego
W aplikacji webowej możesz ustalić, aby do wyboru odpowiedzi na ten komunikat był uprawniony tylko manager.
Z panelu po lewej stronie wybierz "Ustawienia".
Kliknij "Uprawnienia".
Wybierz "Uprawnienia aplikacji do sprzedaży".
Przy uprawnieniu "Ponowny wydruk rachunku fiskalnego" zaznacz odpowiedniego użytkownika.
💡 Wskazówka
Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.