Wszystkie kolekcje
GoPOS 2.0 - artykuły dodatkowe
Prowadzenie i kontrola sprzedaży
FAQ
Problem z wydrukiem fiskalnym rachunku - co zrobić, gdy paragon wydrukował się częściowo lub POS wyświetla problem mimo wydruku?
Problem z wydrukiem fiskalnym rachunku - co zrobić, gdy paragon wydrukował się częściowo lub POS wyświetla problem mimo wydruku?

Problem z wydrukiem fiskalnym, rachunek, paragon fiskalny, problem z rachunkiem, problem z paragonem

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Gdy drukarka fiskalna utraci połączenie lub skończy się w niej papier, może nie zwrócić odpowiedzi. W takim przypadku mogą pojawić się niezgodności między raportem POS a raportem fiskalnym. W tym artykule wyjaśnimy Ci, co w takiej sytuacji zrobić.


Komunikat systemu

W przypadku opisanego problemu, system wyświetli komunikat "Rachunek został wysłany do drukarki, lecz aplikacja nie uzyskała odpowiedzi o poprawnym wydruku z powodu przerwania komunikacji lub błędu drukarki". Dostępne będą do wyboru następujące opcje:

  1. Najpierw w wyświetlonym oknie wybierz opcję “Sprawdź, czy rachunek się zafiskalizował.” Umożliwia ona automatyczne sprawdzenie statusu rachunku z drukarki.

  2. System może wyświetlić komunikat, że pojawił się problem np. z połączeniem lub w drukarce brakuje papieru. System wyświetli informację, co dokładnie w tej sytuacji powinieneś zrobić, aby rozwiązać problem - postępuj zgodnie z instrukcjami.

  3. Jeśli system wyświetli komunikat, że nie udało się sprawdzić rachunku, musisz samodzielnie zdecydować, czy rachunek został wydrukowany. Wybierz jedną z opcji:

    1. Paragon został wydrukowany poprawnie - po wybraniu tej opcji rachunek zostanie zamknięty na POS.

    2. Paragon NIE został wydrukowany poprawnie - po wybraniu tej opcji system fiskalizuje rachunek i zamyka go na POS.

Jak samodzielnie sprawdzić, czy rachunek się zafiskalizował?

Paragon będzie zafiskalizowany, jeżeli jest na nim numer unikatowy. Jest to ciąg liczb znajdujący się pod datą i godziną wydruku.

Uprawnienia do ponownego wydruku fiskalnego

W aplikacji webowej możesz ustalić, aby do wyboru odpowiedzi na ten komunikat był uprawniony tylko manager.

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz "Ustawienia".

  2. Kliknij "Uprawnienia".

  3. Wybierz "Uprawnienia aplikacji do sprzedaży".

  4. Przy uprawnieniu "Ponowny wydruk rachunku fiskalnego" zaznacz odpowiedniego użytkownika.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?