Przejdź do głównej zawartości

Raport storn

Generowanie raportu usuniętych pozycji i rachunków

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

Raport storn to narzędzie, które pozwala kontrolować wszystkie przypadki usunięcia pozycji lub rachunków w systemie GoPOS. W tym artykule dowiesz się, czym jest storno, jak wygenerować raport oraz jakie informacje znajdziesz w jego tabeli. To kluczowe narzędzie dla właścicieli lokali gastronomicznych, które pomaga monitorować potencjalne nadużycia i zachować kontrolę nad sprzedażą.

Czym jest storno?

Storno to usunięcie pozycji z rachunku lub całego rachunku, zanim zostanie on zamknięty. W systemie GoPOS wyróżniamy dwa typy storn:

  • Storno niezapisane – pozycja została usunięta z rachunku przed jego zapisaniem.

  • Storno zapisane – pozycja została usunięta już po zapisaniu rachunku.

Storno zapisane może mieć większe znaczenie dla właściciela lokalu, ponieważ może oznaczać stratę finansową.

Wykonanie storno nie powoduje zmniejszenia ilości towaru w magazynie. Produkty są zdejmowane z magazynu dopiero po zamknięciu rachunku.

Jak wygenerować raport storn?

Aby wygenerować raport:

  1. Zaloguj się do aplikacji webowej GoPOS na stronie app.gopos.io.

  2. Z menu po lewej stronie wybierz Raporty.

  3. Kliknij Raport storn.

Domyślnie raport pokazuje oba typy storno – zapisane i niezapisane.

Co zawiera raport storn?

Raport storn zawiera szczegółowe dane dotyczące usuniętych pozycji i rachunków. Możesz dostosować widok tabeli według własnych potrzeb.

Dostępne kolumny w raporcie:

  • Data nabicia – moment dodania pozycji/rachunku.

  • Data storna – moment usunięcia pozycji.

  • Numer rachunku

  • Produkt – usunięta pozycja.

  • Pracownik – osoba wykonująca storno.

  • Po zapisie – informacja, czy storno zostało wykonane po zapisaniu rachunku.

  • Powód – opcjonalny komentarz.

  • Kwota – wartość usuniętej pozycji w wybranej walucie.

Klikając „Kolumny” możesz samodzielnie wybrać, które kolumny mają być widoczne w tabeli. Kliknij w nazwę kolumny, by posortować dane.

Filtrowanie danych w raporcie

Aby zawęzić ilość danych w raporcie:

  1. Kliknij przycisk Dodaj filtr.

  2. Wybierz odpowiedni filtr, np. zakres dat, typ storno (zapisane/niezapisane), pracownika lub konkretny produkt.

Eksport i segmenty

Raport możesz wyeksportować do pliku PDF lub CSV:

  1. Kliknij Eksportuj i wybierz odpowiedni format.

  2. Aby zapisać filtr jako segment, kliknij Zapisz segment – pozwoli to na szybki dostęp do wybranego zestawu danych w przyszłości.

Jeśli regularnie monitorujesz konkretne dane (np. tylko storna zapisane), zapisanie segmentu przyspieszy pracę. Więcej na temat segmentów dowiesz się w tym artykule: Segmenty.


Raport storn to niezastąpione narzędzie dla każdego menedżera lokalu gastronomicznego. Umożliwia analizę działań pracowników i wczesne wykrywanie nieprawidłowości.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?