Gdy w naszym lokalu mamy więcej niż jedno oddzielne miejsce sprzedaży, możemy skonfigurować do nich punkty sprzedaży. Osobnym miejscem sprzedaży może być zarówno jeden, jak i kilka terminali POS - możemy je skonfigurować dowolnie według naszych potrzeb. Punkty sprzedaży nie są stworzone domyślnie, dlatego musimy je dodać sami z poziomu aplikacji webowej. Z tego artykułu dowiesz się, jak skonfigurować punkty sprzedaży.
Co to jest punkt sprzedaży?
Punkt sprzedaży to miejsce, w którym odbywają się transakcje. Do każdego punktu sprzedaży możemy dodać nazwę i kierunek rozchodu. Dzięki konfiguracji punktów możemy sprawniej zarządzać sprzedażą i kontrolować np. w którym punkcie mamy wyższe wyniki sprzedaży.
Konfiguracja punktu sprzedaży
Wchodzimy w “Ustawienia”, a następnie “Pomieszczenia i kierunki”.
Wybieramy “Punkty sprzedaży”.
Klikamy “+Dodaj” i wpisujemy nazwę punktu oraz wybieramy kierunek rozchodu.
Potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.
Sprzedaż produktów lub kategorii możemy ograniczyć do konkretnego punktu sprzedaży. O tym, jak to zrobić w przypadku produktów dowiesz się z tego artykułu, natomiast w jeśli chcesz ograniczyć sprzedaż kategorii - przeczytaj ten artykuł.
Ustawianie punktu sprzedaży dla terminalu POS
Z poziomu aplikacji sprzedażowej możemy zdecydować, w kontekście jakiego punktu sprzedaży ma działać dany terminal POS. Możemy to zrobić bezpośrednio przy pierwszym logowaniu, klikając na jeden ze skonfigurowanych wcześniej punktów lub w ustawieniach aplikacji.
Po zalogowaniu do aplikacji sprzedażowej na górnym panelu po lewej stronie klikamy menu oznaczone trzema paskami.
Wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Stanowisko sprzedaży”.
W sekcji “Terminal” , w części “Punkt sprzedaży” klikamy na kafelek z punktem.
Pojawią się kafelki z wszystkimi skonfigurowanymi punktami sprzedaży.
Klikamy na punkt sprzedaży, dla którego chcemy, aby działał dany terminal POS.
Potwierdzamy niebieskim przyciskiem “Zapisz”.