Gdy w naszym lokalu mamy więcej niż jedno oddzielne miejsce sprzedaży, możemy skonfigurować do nich osobne punkty sprzedaży. Może to być zarówno jeden, jak i kilka terminali POS – ustawienia dopasowujemy do potrzeb lokalu. Punkty sprzedaży nie są domyślnie utworzone, dlatego musimy je dodać samodzielnie z poziomu aplikacji webowej.
Ten artykuł przeprowadzi Cię przez proces konfiguracji punktów sprzedaży w systemie GoPOS. Dzięki temu skuteczniej podzielisz sprzedaż według stref i lepiej przeanalizujesz wyniki.
Czym jest punkt sprzedaży?
Punkt sprzedaży to miejsce, w którym rejestrowane są transakcje. Może być przypisany do terminala POS lub grupy terminali. Każdemu punktowi można nadać nazwę oraz przypisać domyślny kierunek rozchodu.
Dzięki punktom sprzedaży:
podzielisz sprzedaż według lokalizacji w lokalu,
przypiszesz drukarki i urządzenia do konkretnych punktów,
wygenerujesz szczegółowe raporty dla każdej strefy.
💡 Przykład: w restauracji z ogródkiem możesz oddzielić sprzedaż wewnętrzną od tej na zewnątrz, co ułatwia raportowanie i analizę zysków.
Konfiguracja punktów sprzedaży
Zaloguj się do app.gopos.io.
Wybierz Ustawienia > Pomieszczenia i kierunki.
Przejdź do zakładki Punkty sprzedaży.
Kliknij +Dodaj, nadaj nazwę punktowi sprzedaży, opcjonalnie wskaż domyślny kierunek rozchodu.
Zapisz zmiany klikając Zapisz.
Chcesz ograniczyć sprzedaż do konkretnego punktu dla produktów? Sprawdź artykuł: Konfiguracja produktów.
A jeśli chcesz ograniczyć całe kategorie – przeczytaj: Konfiguracja kategorii produktów.
Przypisywanie punktu sprzedaży terminalowi POS
Punkt sprzedaży możemy przypisać do terminala POS na dwa sposoby:
1. Przy pierwszym logowaniu
Po uruchomieniu aplikacji sprzedażowej wystarczy wybrać punkt sprzedaży z listy:
2. Z poziomu ustawień aplikacji
Zaloguj się do aplikacji sprzedażowej.
Kliknij ikonę menu (trzy paski) w górnym lewym rogu.
Przejdź do Ustawienia > Ustawienia sprzedaży.
W sekcji Terminal kliknij kafelek z punktem sprzedaży.
Wybierz punkt z listy i kliknij Zapisz.
Raporty według punktów sprzedaży
Dzięki punktom sprzedaży możesz generować raporty, które pokazują wyniki sprzedaży osobno dla każdego punktu.
Więcej informacji o raportach znajdziesz w artykule: Raport sprzedaży rachunków.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.