Przejdź do głównej zawartości

Punkty sprzedaży

Konfiguracja punktów sprzedaży

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Gdy w naszym lokalu mamy więcej niż jedno oddzielne miejsce sprzedaży, możemy skonfigurować do nich osobne punkty sprzedaży. Może to być zarówno jeden, jak i kilka terminali POS – ustawienia dopasowujemy do potrzeb lokalu. Punkty sprzedaży nie są domyślnie utworzone, dlatego musimy je dodać samodzielnie z poziomu aplikacji webowej.

Ten artykuł przeprowadzi Cię przez proces konfiguracji punktów sprzedaży w systemie GoPOS. Dzięki temu skuteczniej podzielisz sprzedaż według stref i lepiej przeanalizujesz wyniki.

Czym jest punkt sprzedaży?

Punkt sprzedaży to miejsce, w którym rejestrowane są transakcje. Może być przypisany do terminala POS lub grupy terminali. Każdemu punktowi można nadać nazwę oraz przypisać domyślny kierunek rozchodu.

Dzięki punktom sprzedaży:

  • podzielisz sprzedaż według lokalizacji w lokalu,

  • przypiszesz drukarki i urządzenia do konkretnych punktów,

  • wygenerujesz szczegółowe raporty dla każdej strefy.

💡 Przykład: w restauracji z ogródkiem możesz oddzielić sprzedaż wewnętrzną od tej na zewnątrz, co ułatwia raportowanie i analizę zysków.

Konfiguracja punktów sprzedaży

  1. Zaloguj się do app.gopos.io.

  2. Wybierz Ustawienia > Pomieszczenia i kierunki.

  3. Przejdź do zakładki Punkty sprzedaży.

  4. Kliknij +Dodaj, nadaj nazwę punktowi sprzedaży, opcjonalnie wskaż domyślny kierunek rozchodu.

  5. Zapisz zmiany klikając Zapisz.

Chcesz ograniczyć sprzedaż do konkretnego punktu dla produktów? Sprawdź artykuł: Konfiguracja produktów.

A jeśli chcesz ograniczyć całe kategorie – przeczytaj: Konfiguracja kategorii produktów.


Przypisywanie punktu sprzedaży terminalowi POS

Punkt sprzedaży możemy przypisać do terminala POS na dwa sposoby:

1. Przy pierwszym logowaniu

Po uruchomieniu aplikacji sprzedażowej wystarczy wybrać punkt sprzedaży z listy:

2. Z poziomu ustawień aplikacji

  1. Zaloguj się do aplikacji sprzedażowej.

  2. Kliknij ikonę menu (trzy paski) w górnym lewym rogu.

  3. Przejdź do Ustawienia > Ustawienia sprzedaży.

  4. W sekcji Terminal kliknij kafelek z punktem sprzedaży.

  5. Wybierz punkt z listy i kliknij Zapisz.

Raporty według punktów sprzedaży

Dzięki punktom sprzedaży możesz generować raporty, które pokazują wyniki sprzedaży osobno dla każdego punktu.

Więcej informacji o raportach znajdziesz w artykule: Raport sprzedaży rachunków.


Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?