Utworzone w systemie produkty muszą mieć przypisane kategorie. Dzięki nim możesz łatwo wybierać produkty na POS, filtrować je, tworzyć raporty, a także przypisywać im ustawienia, np. kierunki rozchodu. Kategorie konfigurujemy z poziomu aplikacji webowej GoPOS.
Dodawanie nowej kategorii
Z panelu webowego GoPOS możesz w prosty sposób utworzyć nową kategorię produktów:
Zaloguj się do app.gopos.io.
Z menu po lewej wybierz Menu > Kategorie.
Kliknij przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.
Wpisz nazwę kategorii.
(Opcjonalnie) Dodaj opis i zdjęcie.
Zapisz zmiany.
Jeżeli chcesz, aby produkty z danej kategorii nie były objęte zniżkami, wyłącz parametr Zniżkowalny w edycji kategorii.
Dodawanie zdjęcia do kategorii
Możesz uatrakcyjnić menu wizualnie:
Dodaj własne zdjęcie lub stwórz kolorową etykietę.
Dodaj kilka zdjęć i otaguj je – przydatne np. w kioskach samoobsługowych.
Ustawianie kierunku rozchodu
Dzięki tej opcji wskażesz, gdzie trafią zamówienia z produktami z tej kategorii - do odpowiedniej drukarki bonowej w formie wydruku, do wyświetlenia na ekranie KDS lub na wskazany magazyn GoStock:
W sekcji Domyślny kierunek kliknij suwak (aż będzie niebieski).
Rozwiń listę w polu Wybierz.
Wybierz kierunek rozchodu.
Zapisz zmiany.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj artykuł: Konfiguracja kierunków rozchodu.
Ograniczenie do punktów sprzedaży
Domyślnie każda kategoria jest dostępna w każdym punkcie sprzedaży. Możesz to ograniczyć:
W sekcji Ogranicz punkty sprzedaży kliknij suwak (aż będzie niebieski).
Wybierz punkty sprzedaży, w których kategoria ma być dostępna.
(Opcjonalnie) Dla każdego punktu możesz przypisać inny kierunek rozchodu.
Zapisz zmiany.
Więcej informacji znajdziesz w artykule: Punkty sprzedaży.
Tłumaczenia nazw kategorii
Kategorie mogą mieć przypisane wersje językowe, które wyświetlą się zamiast oryginalnej nazwy w aplikacji sprzedażowej:
Kliknij Tłumaczenia w lewym górnym rogu edycji kategorii.
Wybierz język.
Wprowadź przetłumaczoną nazwę i opis.
Aby dodać inne języki do systemu, przejdź do ustawień konta GoPOS. Dowiedz się więcej z artykułu: Konfiguracja konta.
Dodanie kategorii do menu
Aby nowa kategoria była widoczna w sprzedażowym menu, musisz ją przypisać do odpowiedniego szablonu menu.
Szczegółowy proces opisaliśmy w artykule: Tworzenie szablonu menu.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.