Przejdź do głównej zawartości

Konfiguracja kategorii produktów

Jak utworzyć i skonfigurować kategorie, przypisać kierunek rozchodu i ograniczyć punkty sprzedaży

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Utworzone w systemie produkty muszą mieć przypisane kategorie. Dzięki nim możesz łatwo wybierać produkty na POS, filtrować je, tworzyć raporty, a także przypisywać im ustawienia, np. kierunki rozchodu. Kategorie konfigurujemy z poziomu aplikacji webowej GoPOS.

Dodawanie nowej kategorii

Z panelu webowego GoPOS możesz w prosty sposób utworzyć nową kategorię produktów:

  1. Zaloguj się do app.gopos.io.

  2. Z menu po lewej wybierz Menu > Kategorie.

  3. Kliknij przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.

  4. Wpisz nazwę kategorii.

  5. (Opcjonalnie) Dodaj opis i zdjęcie.

  6. Zapisz zmiany.

Jeżeli chcesz, aby produkty z danej kategorii nie były objęte zniżkami, wyłącz parametr Zniżkowalny w edycji kategorii.

Dodawanie zdjęcia do kategorii

Możesz uatrakcyjnić menu wizualnie:

  • Dodaj własne zdjęcie lub stwórz kolorową etykietę.

  • Dodaj kilka zdjęć i otaguj je – przydatne np. w kioskach samoobsługowych.

Ustawianie kierunku rozchodu

Dzięki tej opcji wskażesz, gdzie trafią zamówienia z produktami z tej kategorii - do odpowiedniej drukarki bonowej w formie wydruku, do wyświetlenia na ekranie KDS lub na wskazany magazyn GoStock:

  1. W sekcji Domyślny kierunek kliknij suwak (aż będzie niebieski).

  2. Rozwiń listę w polu Wybierz.

  3. Wybierz kierunek rozchodu.

  4. Zapisz zmiany.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj artykuł: Konfiguracja kierunków rozchodu.

Ograniczenie do punktów sprzedaży

Domyślnie każda kategoria jest dostępna w każdym punkcie sprzedaży. Możesz to ograniczyć:

  1. W sekcji Ogranicz punkty sprzedaży kliknij suwak (aż będzie niebieski).

  2. Wybierz punkty sprzedaży, w których kategoria ma być dostępna.

  3. (Opcjonalnie) Dla każdego punktu możesz przypisać inny kierunek rozchodu.

  4. Zapisz zmiany.

Więcej informacji znajdziesz w artykule: Punkty sprzedaży.

Tłumaczenia nazw kategorii

Kategorie mogą mieć przypisane wersje językowe, które wyświetlą się zamiast oryginalnej nazwy w aplikacji sprzedażowej:

  1. Kliknij Tłumaczenia w lewym górnym rogu edycji kategorii.

  2. Wybierz język.

  3. Wprowadź przetłumaczoną nazwę i opis.

Aby dodać inne języki do systemu, przejdź do ustawień konta GoPOS. Dowiedz się więcej z artykułu: Konfiguracja konta.

Dodanie kategorii do menu

Aby nowa kategoria była widoczna w sprzedażowym menu, musisz ją przypisać do odpowiedniego szablonu menu.

Szczegółowy proces opisaliśmy w artykule: Tworzenie szablonu menu.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?