Przejdź do głównej zawartości
GoCRM - Jak skonfigurować i korzystać z Cashback?

Konfiguracja, naliczanie i wykorzystywanie Cashback

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

Z tego artykułu dowiesz się, jak dodać Cashback, skonfigurować wartość procentową lub kwotową, a także jak wpływa on na rachunki klientów.


Funkcja Cashback pozwala na naliczanie klientom częściowych zwrotów pieniędzy za zakupy, które mogą wykorzystać przy kolejnych zakupach.

Cashback działa tylko po zainstalowaniu GoCRM i połączeniu z systemem GoPOS.

Instrukcję instalacji i integracji znajdziesz w artykule: GoCRM - instalacja z GoPOS.

Jeśli potrzebujesz pomocy podczas instalacji, skontaktuj się z naszym zespołem przez CHAT, który pomoże Ci w konfiguracji!

Konfiguracja Cashback w GoCRM

Aby przejść do ustawień Cashback:

  1. Zaloguj się do panelu GoCRM.

  2. Z panelu po lewej stronie wybierz Ustawienia > Cashback.

  3. Kliknij Dodaj.

  4. W polu Zasób z rozwijanej listy wybierz Kredyty promocyjne.

    Kredyty promocyjne - to kwota, którą klient może zgromadzić na swoim koncie i wykorzystać, aby obniżyć wartość przyszłych zakupów. Działają jak pieniądze w "portfelu" klienta i mogą automatycznie pokryć część lub całość kwoty zamówienia.

    *Na ten moment system nie wspiera naliczania punktów lojalnościowych.

  5. Dostępność: Pole to nie jest wymagane. Jeśli je uzupełnisz, określisz przedział czasowy, w którym kredyty będą naliczane.

  6. Wartość procentowa: Ustaw wartość procentową zwrotu, np. 10%. Przy zamknięciu rachunku system automatycznie doliczy zwrot w wysokości 10% wartości rachunku.

  7. Wartość kwotowa: Ustal stałą kwotę zwrotu, która będzie zwracana.


    Uwaga! Musisz uzupełnić jedno z pól: "Wartość procentowa" lub "Wartość kwotowa". Jeśli uzupełnisz oba pola, wartości zostaną zsumowane i zadziałają jednocześnie.

  8. Maksymalna wartość Cashbacku z jednej transakcji. To pole pozwala ograniczyć maksymalną wartość zwrotu, jaką klient może otrzymać z jednej transakcji.

    Przykład: Jeśli ustawisz limit na 10 zł, klient otrzyma maksymalnie 10 PLN.

  9. Warunki użycia. W tej sekcji określasz, kiedy Cashback ma być aktywny. Możesz np. precyzyjnie określić, dla jakich transakcji i klientów naliczane będą zwroty. Dostępne opcje to:

  • Wartość transakcji: określ minimalną lub maksymalną wartość transakcji, powyżej, której naliczany będzie Cashback.

  • Ilość pozycji na zamówieniu: ustal minimalną lub maksymalną liczbę pozycji na zamówieniu, aby Cashback został aktywowany.

  • Metoda płatności: wybierz metodę płatności, dla której Cashback będzie dostępny. Metoda płatności wpisywana jest ręcznie i musi być zgodna z dodaną metodą płatności z GoPOS WEB.

  • Grupa klientów: przypisz Cashback do wybranej grupy klientów, np. "Stały klient" lub "VIP".

  • Źródło rachunku: Określ, czy Cashback ma być naliczany dla rachunków z GoPOS, GoORDER. Źródło rachunku wpisywane jest ręcznie.

Jeśli w konfiguracji Cashback ustawiono więcej niż jeden warunek użycia, wszystkie warunki muszą zostać spełnione, aby Cashback został naliczony. Niespełnienie któregokolwiek z nich spowoduje, że Cashback nie zadziała.

Jak stworzyć konto klienta do naliczania Cashback w GoCRM?

Aby klient mógł zbierać kredyty promocyjne, należy wcześniej utworzyć konto klienta w systemie GoCRM.

Szczegółową instrukcję na temat tworzenia konta klienta znajdziesz w artykule: GoCRM – konfiguracja i zarządzanie klientami.

Już wkrótce dostępna będzie opcja, która pozwoli klientom na samodzielne zakładanie konta poprzez zeskanowanie kodu QR lub wejście na dedykowaną stronę internetową.

Jak dodać klienta do rachunku w systemie sprzedażowym (POS)?

Klient będzie mógł zbierać kredyty promocyjne lub wykorzystywać zgromadzony Cashback automatycznie po dodaniu do rachunku.

Aby dodać klienta do rachunku, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz nowe zamówienie na terminalu POS.

  2. Dodaj klienta do rachunku za pomocą jednej z metod:

    • Skanowanie karty lojalnościowej.

    • Ręczne wprowadzenie numeru karty.

    • Wybór klienta z dostępnej listy w systemie.

  3. Po dodaniu klienta system automatycznie naliczy kredyty promocyjne lub umożliwi wykorzystanie zgromadzonego Cashbacku.

Naliczanie Cashback w systemie sprzedażowym (POS)

Aby naliczyć klientowi Cashback, podczas zamówienia na terminalu POS:

  1. Dodaj klienta do rachunku, np. skanując jego kartę, ręcznie wprowadzając numer karty lub wybierając z dostępnej listy klientów.

  2. Wprowadź pozycje do zamówienia.

  3. Zamknij zamówienie wybierając Zapłać. Podczas zamykania rachunku system automatycznie doda Cashback.

Jak wykorzystać (zużyć) należny klientowi Cashback w systemie sprzedażowym (POS)?

Aby wykorzystać należny klientowi zwrot, podczas zamówienia na terminalu POS:

  1. Dodaj klienta do rachunku, np. skanując jego kartę, ręcznie wprowadzając numer karty lub wybierając z dostępnej listy klientów.

    Wartość zgromadzonego Cashback wyświetli się pod danymi klienta.
    Zgromadzony Cashback może być wykorzystany tylko w całości podczas jednej transakcji.

  2. Wprowadź pozycje do zamówienia.
    Wartość wykorzystanego Cashbacku wyświetli się automatycznie pod wartością zgromadzonego kredytu promocyjnego klienta.

  3. Zamknij zamówienie wybierając Zapłać.

System GoCRM daje możliwość naliczania Cashbacku nawet wtedy, gdy klient korzysta z już dostępnych środków. Oznacza to, że na jednym zamówieniu klient może jednocześnie wykorzystać zgromadzony kredyt promocyjny i otrzymać nowy za aktualne zakupy.

Usuwanie Cashbacku z rachunku

Podczas nowego zamówienia system automatycznie pokaże dostępną wartość kredytu promocyjnego.

Jeśli klient nie chce wykorzystać zgromadzoną na swoim koncie kwotę, po dodaniu produktów do nowego zamówienia, możesz usunąć Cashback z rachunku.

Aby usunąć Cashback z rachunku:

  1. Kliknij w niebieski przycisk z kwotą zniżki do wykorzystania

  2. Na liście zniżek znajdź Kredyt klienta i wybierz Usuń.

  3. Zapisz zmianę klikając w niebieski przycisk Zapisz. Zniżka zostanie usunięta z zamówienia.

Sprawdzenie stanu Cashback

Dostępne środki sprawdzisz:

  • Na POS: po zeskanowaniu karty klienta lub po dodaniu klienta do rachunku, informacja o kredytach wyświetli się pod danymi klienta.

  • W GoCRM: informację o stanie kredytów znajdziesz w podglądzie klienta, w zakładce Promocyjne kredyty oraz lub na liście klientów w kolumnie Promocyjne kredyty.

  • GoPOS WEB: W podglądzie rachunku wykorzystane kredyty zostaną ujęte jako "zniżka Credit".

Już niedługo Cashback dostępny będzie w sklepie internetowym i kiosku samoobsługowym

👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?