Jak korzystać w pełni z Mobilnego Kelnera?

Mobilny Kelner

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Rozwiązanie, jakim jest Mobilny Kelner pozwala na przeprowadzenie pełnego procesu obsługi klienta - przyjęcia zamówienia, odbioru płatności oraz wystawienia paragonu - bezpośrednio przy stoliku za pomocą tylko jednego urządzenia. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak dokładnie działa Mobilny Kelner oraz jak w pełni korzystać z jego możliwości.


Cel rozwiązania - dlaczego warto używać Mobilnego Kelnera?

  1. Szybsza obsługa bezpośrednio przy stoliku - proces obsługi przy stoliku z mobilnym POS odbywa się w 3 krokach:

    1. Przyjęcie zamówienia, które od razu trafia do kuchni i jest drukowane na drukarce bonowej lub wyświetlane w systemie GoKDS

    2. Przyjęcie płatności bezpośrednio na mobilnym POS - kelner nie musi iść po terminal płatniczy, aby odebrać płatność kartą. Co ważne, przyjmowanie płatności tylko przez system zmniejsza ryzyko błędów.

    3. Dostarczenie paragonu.

  2. Zniwelowanie błędów do minimum dzięki przyjmowaniu płatności kartą tylko poprzez integrację z terminalem płatniczym.

Co jest wymagane?

Sprawdź, czego potrzebujesz, aby móc w pełni korzystać z Mobilnego Kelnera.

Przyjmowanie zamówień

Przyjmowanie zamówień na mobilnych terminalach POS działa tak, jak na tradycyjnych POS. W przypadku Mobilnych Kelnerów pracownicy nie muszą jednak zapamiętywać zamówień i wprowadzać ich do systemu dopiero przy stacjonarnym urządzeniu. Kelner przyjmuje zamówienie przy stoliku, które następnie automatycznie trafia do kuchni. Dodatkowo korzystając z opisów pozycji w menu na mobilnych terminalach kelnerzy mogą błyskawicznie udzielać odpowiedzi na wszystkie zadawane przez klientów pytania, a także prezentować im na urządzeniach zdjęcia potraw.

Co jest wymagane?

  1. Telefon/tablet - urządzenia, które idealnie sprawdzą się jako Mobilni Kelnerzy, znajdziesz tutaj.

  2. Drukarka kuchenna lub/i KDS

Jak przyjąć zamówienie?

Proces przyjmowania zamówienia w przypadku Mobilnych Kelnerów wygląda tak, jak na stacjonarnym POS.

  1. Otwórz rachunek.

  2. Możesz podać liczbę gości przy stoliku.

  3. Dodaj do rachunku wybrane przez klienta pozycje, klikając w widoku menu na odpowiednie kafelki.

  4. Opcjonalnie możesz ustawić kolejność serwowania dań

  5. Zapisz zamówienie.

Po zapisaniu kuchnia lub bar natychmiast otrzymuje zamówienie, dzięki czemu od razu może rozpocząć jego przygotowanie.

System KDS

Korzystając z systemu KDS, pracownicy kuchni mogą przypisywać do zamówienia statusy informujące o aktualnym stanie zamówienia. Gdy zamówienie jest gotowe, kelner automatycznie otrzyma powiadomienie. Dodatkowo w systemie dostępna jest opcja “Zawołaj kelnera”, która także przesyła powiadomienie do pracownika. Kucharz może użyć tej funkcji, aby przykładowo wezwać kelnera w celu doprecyzowania zamówienia. Więcej o tym, jak używać systemu KDS, przeczytasz w tym artykule.

Przyjmowanie płatności

Dzięki Mobilnym Kelnerom możesz przyjmować zbliżeniowe płatności kartą bezpośrednio na mobilnym terminalu POS - bez konieczności używania dodatkowego terminalu płatniczego.

Co jest wymagane?

Aby przyjmować płatności na mobilnym POS, potrzebujesz jednego z poniższych urządzeń wraz z integracją z odpowiednim systemem płatniczym:

  1. Terminal PAX 920 PRO + eService

  2. Imin Swift z drukarką + Soft Pos (dostępne wkrótce)

  3. Sunmi V2s PRO + Soft Pos (dostępne wkrótce)

Konfiguracja

Płatności dla Mobilnego Kelnera skonfiguruj tak, jak w przypadku każdego innego POS. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w tym artykule.

Jak przyjąć płatność?

  1. Kliknij zielony przycisk “Zapłać” na widoku rachunku.

  2. Wybierz metodę płatności kartą.

  3. Dzięki integracji, kwota zostanie automatycznie wyświetlona na urządzeniu.

  4. Klient może zbliżyć kartę, aby dokonać płatności.

Finalizacja płatności

Dowodem finalizacji płatności jest wystawienie paragonu.

Dobre praktyki

Korzystając z Mobilnych Kelnerów, warto włączyć Master. To jeden, stacjonarny POS, który zapewnia możliwość prowadzenia sprzedaży bez zakłóceń także offline. Więcej informacji o działaniu Master znajdziesz w tym artykule, a aby go włączyć w swoim lokalu - skontaktuj się z serwisem GoPOS.

FAQ

  1. Co w sytuacji, gdy nie ma Internetu?
    Jeśli masz w swoim lokalu Master, system działa offline.
    Fiskalizacja - zostanie wydrukowany paragon.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?