W GoPOS dostępna jest funkcja tworzenia zamówień z typem, która m.in. ułatwia dodawanie zamówień z dostawą i na wynos. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak korzystać z tej funkcji.
Funkcja zamówień z typem pozwala sprawnie tworzyć zamówienia z dostawą i odbiorem osobistym.
W tym artykule opisujemy, jak ręcznie dodać zamówienie z typem na POS. Jeśli zależy Ci na automatyzacji, w swojej ofercie mamy integracje z portalami zewnętrznymi, własny sklep online oraz Centralkę telefoniczną. Jeżeli jesteś zainteresowany tymi rozwiązaniami - skontaktuj się z nami.
Jak włączyć opcję tworzenia zamówienia z typem?
Opcję rachunku z wyborem typu włączysz w aplikacji webowej.
1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Informacje”.
2. Przejdź do zakładki “Stanowisko sprzedaży”.
3. Odszukaj sekcję “Otwarcie rachunku”.
4. Przy ustawieniu “Przycisk rachunek z wyborem typu” wybierz “Tak”.
5. Kliknij “Zapisz”.
Aby sprawnie obsługiwać zamówienia z platform zewnętrznych - skorzystaj z integracji. Wypróbuj także własny sklep online GoOrder. Jeśli jesteś zainteresowany takimi rozwiązaniami - skontaktuj się z nami.
Dodawanie zamówienia
W aplikacji sprzedażowej z poziomu widoku otwartych rachunków, na górnym panelu wybierz “Z typem”.
1. Krok #1: Wybierz typ zamówienia - dostępne są opcje: dostawa, na miejscu, odbiór osobisty.
2. Krok #2: Wybierz źródło rachunku - opcje domyśle to: GoPOS, Phone, Pyszne, Uber Eats, Wolt, Glovo.
Aby sprawnie obsługiwać zamówienia z platform zewnętrznych - skorzystaj z integracji. Wypróbuj także własny sklep online GoOrder. Jeśli jesteś zainteresowany takimi rozwiązaniami - skontaktuj się z nami.
Możesz jednak dowolnie edytować domyślne źródła i dodawać kolejne, edytując zdefiniowane pole “Źródło rachunku”. Więcej o źródłach rachunku i numerach zewnętrznych przeczytasz w tym artykule.
3. Krok #3: Jeśli jako źródło wybrałeś Phone - W sekcji “Informacje do rachunku” wprowadź numer telefonu. Rekomendujemy korzystanie z Centralki Telefonicznej - dzięki temu rozwiązaniu wprowadzone do systemu numery będą automatycznie rozpoznawane i przypisywane do zamówienia.
4. Krok #4: Wprowadź adres - Jeśli dodałeś numer telefonu, system wykrywa adres, na który wcześniej było już składane zamówienie z tego numeru.
Jeśli istnieją zapisane adresy, możesz wybrać odpowiedni z podpowiedzi.
Jeśli adres nie był zapisany - musisz wprowadzić go ręcznie. Podczas ręcznego wprowadzania system wyświetla podpowiedzi miast i ulic.
Po wprowadzeniu adresu pojawi się informacja, czy dany adres jest w strefie dostaw.
System domyślnie szuka adresu w odległości do 15 km od lokalu.
Aby ta funkcja działała, wymagane jest wprowadzenie adresu lokalizacji w aplikacji webowej. Wejdź w Ustawienia → Informacje → Dane lokalizacji → w sekcji “Adres” wprowadź adres → Zapisz.
Możesz także edytować promień odległości, w jakim wyszukiwane są adresy. Zrobisz to następująco: Ustawienia → Informacje → Stanowisko sprzedaży → Dowozy
5. Krok #5: Opcjonalnie - Wybierz klienta - Jeśli profil danego klienta został wcześniej zdefiniowany w systemie, w tym miejscu możesz przypisać go do zamówienia. Kliknij ikonę lupy i wybierz klienta.
Możesz także dodać klientów z GoCRM - zewnętrznej bazy klientów. Dowiedz się, jak zainstalować GoCRM z tego artykułu.
6. Krok #6: Wybierz kierowcę - jeśli tworzysz zamówienie z dowozem, możesz przypisać do niego kierowcę. Kierowcy nie musisz dodawać na etapie otwierania rachunku - możesz zrobić to później. Kliknij “+” i wybierz kierowcę.
Profil kierowcy musi wcześniej zostać utworzony w aplikacji webowej, w zakładce “Pracownicy”. Kierowców możesz przypisać przez mapę Live orders i/lub skorzystać z aplikacji dla kierowców.
7. Krok #7: Wybierz datę i czas realizacji - Możesz ustalić, za ile czasu zamówienie zostanie zrealizowane, wybierając odpowiedni kafelek. Możesz ustawić zamówienie na konkretną datę i godzinę. Zrobisz to następująco: Kliknij “Więcej” → Kliknij “Wybierz datę/czas” → ustaw odpowiednią datę/godzinę → Kliknij “Zapisz”.
Pamiętaj, aby zapisać wszystkie zmiany wprowadzone w oknie typu zamówienia.
Jak przejść do edycji?
Po zapisaniu typu zamówienia w każdej chwili możesz wrócić do jego edycji, klikając ikonę torby zakupowej na panelu nawigacji.
💡 Wskazówka
Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.